eCarExpo utvecklas med nytt hybridkoncept – mässa både fysiskt och digitalt
Carl Undéhn
28 apr 2021
Sedan starten 2016 är mässan eCarExpo en årlig höjdpunkt för alla intresserade av elbilar, laddteknik och allt annat kring eldrivna transporter.
Mässan besöker flera nordiska städer och nu presenteras planerna för årets upplaga som även innehåller ett stop i Øksnehallen i Köpenhamn 29-31 oktober.
En månad senare, 3-5 december, kommer eCarExpo återigen till Göteborg och Svenska Mässan med större yta än tidigare där det hittas nyheter och bjuds på möjligheter att provköra nya modeller.
Efter det kommer eCarExpo återigen till Friends Arena i Stockholm helgen 4-6 februari där det förutom nyheter kring elbilar även kommer finnas en provkörningsbana inomhus.
Nytt för årets upplaga är att eCarExpo kommer genomföras som en hybridmässa, både fysiskt och digitalt.
Företaget ifairs står för tekniken med en virtuell eventplattform och nya möjligheter att interagera tack vare AI-teknik.
– Vi är övertygade om att hybridevenemang är framtiden och att detta samarbete är en fantastisk möjlighet för oss att hjälpa eCarExpo på deras resa för att leverera enastående digitala upplevelser, säger Marena Christensen som är VD för ifairs.
Som hybridmässa når eCarExpo ut till betydligt fler besökare även i andra länder och konceptet bygger på att deltagare kan genomföra möten både på plats och online.
– Vårt mål är att förmedla atmosfären, innehållet och inspirationen i eCarExpo direkt till individer i både hem och kontor. Genom vårt nya samarbete med ifairs kan vi nu föra ut eCarExpo till ett ännu bredare samhälle. Därmed kan vi anpassa vår populära konsumentmässa till det nya händelselandskapet och våra besökares nya behov, säger Gunnar Dackevall som är vd för eCarExpo om den nya satsningen.