/https%3A%2F%2Felbilen.se%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F10%2FIsuzu-D-Max01.jpg)
Isuzu D-Max BEV – priset klart för fyrhjulsdriven elpickup
Carl Undéhn
16 okt 2025
När det kommer till marknaden för pickuper har Isuzu D-Max de senaste åren varit den som sålt bäst på den svenska marknaden. Modellen kommer nu i en helt eldriven version, som då får namnet D-Max Blev och ett pris som börjar på 659.900 utan moms. För det får du en fyrhjulsdriven pickup där elmotorn på […]
När det kommer till marknaden för pickuper har Isuzu D-Max de senaste åren varit den som sålt bäst på den svenska marknaden. Modellen kommer nu i en helt eldriven version, som då får namnet D-Max Blev och ett pris som börjar på 659.900 utan moms.
För det får du en fyrhjulsdriven pickup där elmotorn på bakaxeln har en effekt på 90 kW och den fram 40 kW för en gemensam effekt på 130 kW och ett vridmoment på 325 Nm. Enligt Isuzu är modellen anpassad för ”nordiska arbetsförhållanden” och ska med eldrift ha samma arbetsförmåga som tidigare versioner av D-Max. Bland har den eldrivna pickupen en markfrigång på 21 centimeter, kan dra släp på upp till 3,5 ton och lastvikten uppgår till 1.010 kilo.
Batteriet är på 66,9 kWh och ger pickuen en räckvidd på 26,3 mil. Laddeffekten nämns inte, men den måste vara låg för tiden för att fylla batteriet från 20 till 80 procent uppges vara en timme. Isuzu D-Max BEV erbjuds med dubbelhytt eller så kallad extended hytt och i de båda utrustningsnivåerna XLR och XRX.
Säljstarten sker i november och i samband med det kommer bilar att finnas på plats ute hos handlare.